cuti masa tu! - Mis Diarios

Wednesday 21 September 2016

cuti masa tu!


Assalamualaikum!

Hai bertemu lagi =D bestnya cuti kan, dapat bangun lambat, dapat kacau mak, geletek-geletek anak fruit, berguling-guling tak payah tergopoh gapah memerah hotak mencari lokasi di mana lab pathology dan sekutu-sekutunya berada. Berangan jelah! Cis. Di sini saat jari aku laju meluncur di atas papan kekunci laptop aku yang berat lagi besorr ni, aku telah berada di kampus-,-  Semalam first class aku tak datang tetibe dapat text dari Dr.Bil yang assingment telah diagihkan dengan jayanya. -,- cemni ah hidup seorang student. Untuk pengetahuan semua, aku memang seorang yang membosankan dan kekadang aneh juga.  Sebagai contoh situasi :

Aku: Dr. Bil nak tahu tak? Hahah. Ade orang kan hahaha. Kena hahaha. Hahahah
Dr.Bil: ape? -,-
Aku: emmm tak jadik la hahahaha
Dr.bil: :3

Sudah dapat bayangan? Emmmmm. Jadinya waktu cuti, aku memang malas nak keluar rumah sebabnya aku bila kat rumah memang mengantuk setiap masa. Gi dapur mengantuk, gi tengok tv mengantuk maka jika pergi ke bilik tidur lagilah mengantuk. Hahahah. Cis!  Maka terdamparlah aku bagaikan dugong. Ada lah jugak keluar umah gi dekat-dekat contohnya bawak kak ipar merempit beli sayur kat pasar dan kena paksa dengan mak gi gym. Soalnya mak aku ni seorang yang kuat bersenam. Pepagi aku kena teman mak jogging, petang pulak main badminton. Dan cycle nya berulang. Ohh ada lah satu hari aku ngan mak tengok movie tu pun mak ajak aku window shopping tapi cecepat aku gi beli tiket movie pastu terus tengok movie lepas movie, dating sikit dengan mak. Begitu sekali. Aku rasa kalau kat umah, rugi kalau tak tidur sebab tilam empuk yakmat! Kalau kat hostel sakit tulang belulang aku dek kerana tilam yang menipis.

Tapi, dalam dugong dugong aku pun, aku ada kemahuan ok. Lately ni aku memang suka dengan aktiviti lasak. Kiranya ini adalah satu keajaiban untuk spesis dugong cam aku di mana aku telah mengajak childhood friend aku norehan dan mipa pergi bermain watersport di Iskandar Puteri. Kami juga mengadakan potluck di mana masing-masing membawa makanan yang dimasak sendiri di rumah. Aku bawak mee soto, Mipa bawak beef lasagna dan Norehan bawak murtabak famous! Wow! *mata bersinar

Setibanya di sana, aku main banana boat dengan... dengan sape lagi.. tentulah dengan mipa dan norehan wkwkwkw. Macam nak tepelanting aku dibuatnya sebab laju benar. Aku rasa lagi sweet kalau time aku main boat ni ade dolphine kejar kejar aku. Hee =)  Bila boat ni corner ke kanan, maka tersenget sengetlah badan kami ke kanan dan bila boat membelok ke kiri maka ke kirilah badan kami. Bila kelajuan boat makin laju apalagi dugong cam aku ni cuak la maka terhasilah satu jeritan yang maha dahsyat. Aaaaaaa! *sambil tarik baju mipa . tarikan aku telah membuatkan mipa toleh ke belakang dan berkata “woiii jangan la tarik” wkwkwkwk. Lepas beberapa round, boat tu telah diterbalikkan oleh pengendali boat dan basah kuyuplah aku dibuatnya. Kami sambung lagi dengan main air. Main kejar-kejar kat tepi pantai macam dalam drama. Semput aku dibuatnya.

Image result for dolphin
comel kan dolphin =D

Dan yang paling ditunggu-tunggu adalah time makan! Makan sambil chit chat tentang live masing masing. Since aku dajah satu aku sangatlah rapat dengan dorang ni. Lepas umur 9 tahun aku pindah sekolah and sejak dari tu kita tak pernah jumpa sampailah sekarang. Persahabatan tu indah ya. Walau dah sedekad tak jumpa ternyata diorang still ingat lagi bahawasanya aku memanglah nakal dari dulu. Saat entry ini ditulis mipa dah berada berjuta batu di dublin dan norehan sedang melentok di dalam kelas di university of aberdeen. Semoga secebis kenangan kita membuatkan kau dua orang tersenyum gembira. Oh ya. Kawan tu memang beribu tapi sahabat tu subset kepada seribu tu. 

*thank you for reading*

25 comments:

  1. I think you are a good writer. When i read this i just can feel you.. love yaa

    ReplyDelete
  2. MD rajin rajin la update huhuhu

    ReplyDelete
  3. selamat kembali sebg student.. haha.. adoi law semua tempat mengantuk un susah gak kan..

    ReplyDelete
  4. Bestnya masih ada childhood friend. Selamat belajar. Blog ni pun comel sgt, and salam perkenalan~~! (:

    ReplyDelete
  5. Masa ni lah dah rehat sepuas-puasnya kan.

    ReplyDelete
  6. Cuti memang best untuk orang bujang.
    Bukankah naik banana boat tu akhirnya akan dicampak ke laut juga....

    ReplyDelete
  7. lab pathology? uit.student mne dik

    ReplyDelete
  8. gitu ah dik masa jd student... takpe nikmati n enjoy momen2 semasa jd pelajar tuh... nnti dh keje dh bizi yg amat masa tu msti rindu saat2 kt sekolah saat2 belajar dulu...

    bila dh cuti mmg lah kjenya nk tdo je kih3

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum MD,
    membalas kunjungan awak. masyeh sudi singgah ke blog hamba.. ^_^

    take an advice from someone yg pernah bergelar student.
    jangan duduk dalam bilik jadi dugong.
    keluar, & explore the world!
    chill up, add more friends, add more experience!
    and try to go to all the class no matter whatever happened.
    you'll miss it one day >,<

    ReplyDelete
    Replies
    1. jadi dugong time cuti je. i took part in some of my faculty events. i also joined study trip with my lecturers and coursemate. dugong while my sem is ON is totally not me -,- i also explored something everywhere which is not only need me to go outside to explore. everyday i gained new experience because different things happened to me day by day..i cant chill up so much because i really need to focus on my study as my course is quite heavy for me but yes i did some chillin when i met my close friends :D uni life is really fun for me. for sure i will totally miss my campus moment

      Delete
  10. I tak pernah main banana boat pun sebab takut TT__TT

    ReplyDelete
  11. this is me your best friend. kitorang sayang kau sebab kau baik :D teruskan jadi diri kau yang bagaikan pelangi bagi warna pada orang sekeliling. love til jannah mataku.

    ReplyDelete
  12. ape nama sebenar MD ni sebenarnye

    ReplyDelete
  13. dugong kan suka air...hihi...bestnya ada BFF, kwn susah & senang..Friendship Remains And Never Can End...

    ReplyDelete
  14. Byk gak aktiviti tu wpun jadi dugong sesekali ... Rehatkan otak jap masa cuti

    ReplyDelete
  15. Byk gak aktiviti tu wpun jadi dugong sesekali ... Rehatkan otak jap masa cuti

    ReplyDelete
  16. Wahhhh..seronok nye cuti dpt pegi hangout dgn kwn2..emmm..jd dugong ta kesah..yg penting ta menyusahkan org lain n tlg2 mak buat keje rumah kan..hehe..love you MD :-*

    ReplyDelete
  17. last naik banana boat di Escape, penang. kalau free turun la :) all the best utk MD dgn kwn2 tu. 2 2 ada kt europe :)

    ReplyDelete
  18. baguihnya anak dara ni tengok movie ngan mak..haaa cam tu lah..jgn tengok movie ngan bf tau..huhu

    ReplyDelete
  19. apapun i know u r clever girl..even jd dugong..i can feel u r clever..akak pun kalau cuti suka trperap kat bilik n tido..tp sebenarnya kit org yg aktif malah bijaksana hahah..cuma kalau duk umah mak..kita akn jd telebih manja dan agak malas...huhu..ok dear..keep.on update ya

    ReplyDelete
  20. Hahaha kak irda is so understandingg muahh

    ReplyDelete
  21. Banana boat ! Mek prnah skali naik banana boat hampir lemas pulak tu --' nightmare

    ReplyDelete